نماشویی

نماشویی مدارس معمولا پس از پایان هر سال تحصیلی با هدف نظافت و مرمت نمای ساختمان مدرسه‌ها به روش‌های متنوعی انجام می‌شود. به دلیل شرایط خاصی که معمولا ساختمان مدارس و دانشگاه‌ها دارند، نصب داربست برای نماشویی این مکان‌ها و شستشوی نمای ساختمان به روش‌های سنتی امکان پذیر نیست و اغلب مدیران مدارس برای نظافت نمای مدرسه به سراغ روش‌های جدید شستشوی نما همچون شستشوی نما به شیوه کار با طناب می‌روند. نماشویی مدارس به شیوه کار با طناب به لحاظ زمان و هزینه کاملا مقرون به صرفه است. نماشویی ساختمان به روش کار با طناب یا سایر روش‌های نوین نیاز به مهارت و سرعت العمل زیادی دارد و باید توسط تیم‎‌های حرفه‌ای همچون کادر مجرب کارویس انجام شود. برای ارتباط با کارشناسان کارویس می‌توانید با شماره 02126231914 تماس بگیرید تا شما را در زمینه نماشویی مدارس راهنمایی کنند.

بهترین روش نماشویی مدارس

انتخاب روش مناسب برای نماشویی مدارس باید با توجه به جنس متریال به کار رفته در نمای ساختمان و شرایط ظاهری بنا انجام شود. برای تزئین نمای مدارس معمولا از مواد مختلفی همچون سنگ، چوب، شیشه و سیمان استفاده می‌کنند که روش نظافت هریک از این متریال هم با دیگری کاملا متفاوت است. به صورت کلی بهترین روش نماشویی مدارس باید با توجه به جنس مواد به کار رفته در نما ساختمان انجام شود تا کیفیت کار در سطح مطلوبی باشد. برای نماشویی مدارسی که جنس نمای آنها از سیمان است معمولا از روش واترجت استفاده می‌کنند و با فشار آب آلودگی‌ها را از سطح نمای ساختمان به صورت کامل پاک می‌نمایند. در حال حاضر دو روش شستشوی نما به شیوه کار با طناب و شستشوی نما با استفاده از دستگاه واترجت بیشتر از سایر روش‌ها برای نماشویی مدارس استفاده می‌شود.

نماشویی مدارس به شیوه کار با طناب

با توجه به اینکه در طول سال تحصیلی نصب داربست برای نماشویی به روش سنتی امکان پذیر نیست، در اغلب موارد نماشویی مدارس به شیوه کار با طناب انجام می‌شود. بهترین روش دسترسی به نمای مدارس برای نماشویی استفاده از راپل و طناب است، در این روش چند اپراتور که مهارت کار با طناب را دارند، با استفاده از طناب‌ از ساختمان آویزان می‌شوند و با وسایل مخصوصی نما را تمیز می‌کنند، این روش معمولا برای نماشویی مدارسی بیشتر کاربرد دارد که جنس نمای آنها از شیشه و یا سیمان است. این روش در مقایسه با روش‌های سنتی که نیاز به نصب داربست دارد، بسیار سریع تر و کم هزینه ‌تر است. در صورتی که شرایط کار با طناب برای نماشویی مدارس فراهم باشد، این روش بهترین گزینه برای نظافت نمای مدرسه‌ها است و مدیران با کمک افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند، در اسرع وقت می‌توانند نمای ساختمان مدرسه را تمیز تحویل بگیرند.

نماشویی مدارس با دستگاه واترجت

روش نماشویی مدارس با دستگاه واترجت هم در سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده و یکی از روش‌های موثر و با کیفیت در حفظ ظاهر و نظافت نمای مدارس است، این روش معمولا در شرایطی استفاده می‌شود که مدت زمان زیادی از نظافت نمای ساختمان مدرسه گذشته باشد. با دستگاه واتر جت آب با فشار زیاد روی نمای مدرسه پاشیده می‌شود و آلودگی‌های نما به این شکل از بین می‌رود. این روش معمولا برای نماشویی مدارسی مناسب است که جنس متریال به کار رفته در نما آنها از نوع سیمان یا مواد مشابه می‌باشد. عدم نیاز به داربست، کاهش زمان و هزینه، افزایش کیفیت شستشوی نمای ساختمان و استفاده کمتر از آب و مواد شوینده از جمله مزیت‌های نماشویی مدارس با دستگاه واترجت است. شستشوی نمای مدارس تا ارتفاع 21 متر بدون داربست با دستگاه واتر جت امکان پذیر می‌باشد.

چه زمانی برای نماشویی مدارس بهتر است؟

با توجه به اینکه در طول سال تحصیلی یعنی از مهر ماه تا اواخر خرداد ماه دانش آموزان حضور بیشتری در مدارس دارند، بهترین زمان نماشویی مدارس فصل تابستان است. معمولا در اواخر تابستان نماشویی مدارس انجام می‌شود تا برای زمان ثبت نام و زمان شروع سال تحصیلی جدید مدرسه آماده و تمیز باشد.